Auris ► Центр реабилитации слуха и патологии речи Статті Що являє собою програма для дітей з порушенням слуху?

Що являє собою програма для дітей з порушенням слуху?

програма для дітей з порушенням слуху

Що являє собою програма для дітей з порушенням слуху? З якою метою застосовують цю програму? Даємо відповіді на ці питання.

Дітям з особливими потребами (порушенням слуху в цьому випадку) досить складно пізнавати навколишній світ, адже за певних обставин вони не можуть почути звуки. Таким дітям досить складно зрозуміти явища, предмети, дії, оскільки вони позбавлені можливості чути. Досить складно без спеціальної підготовки та допоміжних навчальних програм навчити дитину:

  • певної дисципліни,
  • збільшити її кругозір,
  • навчити практичним навичкам, що знадобляться у майбутньому житті.

Тобто, такі діти потребують особливої підтримки, а також особливого підходу не лише у спілкуванні, але й у кожній сфері їхнього життя. Розуміючи суть та глибину проблеми, вже не один рік сурдологи та педагоги об‘єднують свої знання та практичні навички для створення програм розвитку для дітей з порушенням слуху.

Програма розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями слуху

Програма для дітей з порушенням слуху рекомендована для застосування Міністерством Освіти України. Вона спрямована на розвиток дітей з порушеннями слуху (зі зниженим слухом, глухих, з імплантати кохлеарними).

Побудована ця програма для дітей з вище зазначеними вадами у дітей на ґрунті вітчизняної та закордонної практики та теоретичних засадах сурдологів та педагогів. Відповідна допоміжна програма розвитку пройшла низьку експериментальних досліджень. Вони були ініційовані та проведені авторами та розробниками програми. Програма розвитку дітей з особливими потребами (зниженням слуху) ретельно була:

  • випробувана,
  • виконана її експертиза на практиці,
  • отримала дозвіл та підтримку логопедів та тиф логопедів, сурдологів та педагогів.

Основні завдання програми для дітей з порушенням слуху

Вище зазначена програма спрямована на розвиток дитини з вадами слуху, а саме:

  • Створення активної особистості у дітей, що здатні пізнавати навколишній світ;
  • Розвиток та опановування знаннями, навичками;
  • Формування навичок гри та різноманітними корисними навичками у доступній та цікавій формі з урахуванням вікових особливостей дітей;
  • Індивідуальний розвиток особистості та ін.

Вперше зроблено акцент на розвиток логічного мислення дітей в ранньому періоді (тому, що передує появі мовлення). Завдяки цьому, у дитині відбувається активізація словесного та логічного мислення та ін. процесів у психіці, в основі яких — розуміння логіки виконання дії дорослої людини та дитини, характеру їхньої взаємодії, логіки розуміння, задля якої досить широко застосовуються компенсаторні та корекційні механізми та природні ресурси дитини.

Опановування мовленням відбувається на міжпредметному рівні в ході виховних заходів, із застосуванням універсальної програми спеціальних та вузьких специфічних методик та прийомів роботи, які добре відомі в загальноприйнятій сурдопедагогіці та розроблені авторами.

Програма вперше показує зміст виховання дитини з порушенням слуху у ранньому віці та періоді немовляти. Програма розроблена для дітей від 0 до 2 років, адже саме в цей період відбувається найяскравіша пізнавальна діяльність. Також цей період – це базовий етап гармонізації подальшого розвитку дитини, успішне проходження котрого є запорукою ефективного шкільного навчання та нормальної інтеграції в соціальному середовищі.

Мета програми та зазначені педагогічні методики дозволяють педагогам та батькам зробити виховний процес:

  • розумним,
  • продуманим,
  • показує головні напрямки впливу компенсаторного та колекційного характеру на конкретну дитину під час її розвитку;
  • створювати міжпівкулеву взаємодію,
  • працювати над розвитком нижніх відділів головного мозку, що в результаті позначається на успішній роботі),
  • створює умови для успішного функціонування пізнавальної активності та сприяє розвитку мовлення.

Програму можуть використовувати:

  • педагоги у закладах дошкільної освіти компенсуючого типу для дітей з порушеннями слуху;
  • у спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями слуху (глухих, зі зниженим слухом);
  • у закладах інклюзивної освіти;
  • реабілітаційних центрах;
  • батьки, викладачі, студенти, психологи та інші особи. Всі хто цікавиться можливостями та динамікою розвитку дітей з порушенням слуху.

Отже, програма для дітей з порушенням слуху – це допоміжна програма. Вона дозволяє дитині віком до 2 років активно розвиватися та пристосовуватися до життєвих умов.

Поділитися:

Вам також може сподобатися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Зворотний дзвінок